Diesviering Meerssens Mannenkoor, Basiliek Meerssen.

Terwijl de zon, in de Basiliek van Meerssen, aarzelend met haar eerste stralen de schitterend gebrandschilderde ramen feeëriek deed oplichten, vond er in een volle kerk een gedenkwaardige opluistering plaats van de eucharistieviering door het bijna voltallige Meerssen Mannenkoor, dat daarmee haar 27ste stichtingsfeest muzikaal vorm gaf. En  hoe…….Het werd een prachtig muzikaal gebeuren. Onder de bezielende leiding van onze dirigent John Gerits, die handen en voeten gebruikte om ons mee te voeren, te sturen,  “dwingen”  om vorm te geven aan de vertolkte gezangen zoals de componisten dat bedoeld hebben.

zang_op_koor.jpeg

Zelfs onze gezichtsuitdrukking wordt, waar nodig, bijgestuurd.

Alle intensieve repetities wierpen hier (hoorbaar) hun vruchten af.

Een heel mooi harmonieus geheel, dat menig kerkbezoeker “raakte”.

John vatte het samen door te stellen dat wij hadden gezongen zoals hij dat ooit gehoopt had….

Aan het orgel werden wij vakkundig ondersteund door Claudia Kranen. Chapeau!

Wat zou dit  gebeuren onze voorzitter Nico Vroom met trots hebben vervuld! Hij kon helaas niet aanwezig zijn i.v.m. onverwachte ziekenhuisopname.

Nico, Beterschap!!

koor_overzicht.jpeg

Na de viering werd er een groepsfoto gemaakt op de trappen van de Kerk.

Daarna namen de koorleden met partners en genodigden deel aan een heerlijke, goedverzorgde lunch bij ons repetitielokaal CONNECT.

connect5.jpeg

Het volgende hoogtepunt was het fêteren van onze jubilarissen.

Onze “spreekstalmeester” Karel Majoor, kweet zich uiteraard met verve van zijn taak. Op zijn manier ,met oog voor detail en persoon en uiteraard doorspekt met de nodige humor,  memoreerde hij de persoonlijke invulling van het  koorlidmaatschap van de vier jubilarissen. Gerard Nelissen, 12 ½ lid, Servé Halders en Willy Smeets 25 jaar lid, en Hai Scheepers maar liefst 50 jaar koorzanger. (Voor hem was er een afvaardiging van het bestuur van Mannenkoor Walram)

jubilarissen.jpeg

Ton van Beers, die aanwezig was namens het KNZV, gaf aan dat Karel het hem wel heel makkelijk maakte, en dat hij er nauwelijks iets toe te voegen had.

Hij voorzag de  jubilarissen van een speldje en oorkonde.

hay_schepers.jpeg

Voor de dames was er uiteraard een mooie ruiker.

Meerssens Mannenkoor kan terugkijken op een ( in alle opzichten) geslaagde dag!!

Piet Pluymaekers

20 mei 2024