Najaar 2023

Logo MMKoor

Hartelijk welkom op de website van het Meerssens Mannenkoor.

Het Meerssens Mannenkoor (MMK) is in 1997 heropgericht en daarmee een relatief jong koor. Het koor heeft in de afgelopen decennia een prominente en gewaardeerde plaats verworven zowel in de Meerssense Gemeenschap als in de Limburgse korenwereld. Het repertoire is gevarieerd, populair klassiek en eigentijds. Het omvat onder meer lichte muziek met “covers”, bekende stukken uit opera’s en operette, maar ook Limburgse liederen. Het koor durft muziek in vele talen aan, van Duits, Engels, Italiaans tot Oekraïens.Wij treden op in de gemeenschapshuizen, verzorgingshuizen en evenementen in de buitenlucht, zoals dodenherdenking en het Zomer Podium in Meerssen. Daarmee geeft het Meerssens Mannenkoor een sociale invulling in de samenleving van de kernen van Meerssen.Het koor organiseert naast concerten ook andere activiteiten met als doel de leden en hun partners een platform te bieden voor sociale contacten en gezelligheid.

Sinds 1 oktober 2022 is John Gerits de dirigent van het koor. Vanaf 2013 wordt het koor aan de piano begeleid door Leon Dijkstra, die tevens als repetitor fungeert. Dankzij dit tweetal zingt het koor niet alleen, maar beweegt en zwaait en swingt tegenwoordig. Ook ons repertoire wordt verder aangepast en moderner. We hebben steeds meer plezier in het zingen en dat is te merken aan de sfeer. We verwachten daarmee onze bijdrage aan het culturele leven in Meerssen te kunnen blijven leveren.

De activiteiten in het lopende jaar zijn te vinden in onze agenda.                                                             Denk ook aan de facebook link. De f hieronder in donkerblauwe vakje.

Wilt u vriend of sponsor worden van ons koor kijk dan deze pagina voor verdere informatie.

super.jpgRabobank

Guido_goed.jpgBoekanier_goed.jpg